Často kladené otázky

Jaká je kapacita Vašeho zařízení?
Domov se zvláštním režimem Tuchlovice má kapacitu 142 klientů.

Kolik se u Vás platí ?
560,-Kč/den + příspěvek na péči v přiznané výši + objednané fakultativní služby

Balíčky fakultativních služeb:

  • Základní balíček fakultativních služeb – 100 Kč / den

Obsahuje:

  • Poskytnutí druhé večeře (bude-li o ni mít klient zájem, tj. jídla nad rámec úhrady za stravování, a nad rámec rozsahu, který je stanoven v čl. VI. a dle zákona)
  • Vedení depozitní pokladny
  • Zajištění poštovních a peněžních služeb v rozsahu 1 hodiny měsíčně
  • Drobné opravy Klientových spotřebičů, kompenzačních pomůcek a nábytku
  • Užívání vlastního spotřebiče, tj. spotřeba elektrické energie pro až 2 ks spotřebičů (například rádio a TV, mobilní telefon)
  • Materiál na rukodělné činnosti v rámci aktivizačních činností
  • 5x měsíčně zprostředkování telefonického hovoru pomocí telefonu poskytovatele
  • 1x měsíčně mimořádný administrativní úkon nad rámec zákonných povinností poskytovatele
  • 1x měsíčně vyžádaný doprovod k lékaři
  • 1x měsíčně vyžádaný doprovod při vyřizování osobních záležitostí
  • 1x měsíčně vyžádaný doprovod na nákup
  • 2x měsíčně provedení nákupu zaměstnancem Poskytovatele
  • 1x měsíčně vyžádaný doprovod na individuální kulturní akce, výlet, procházku atp.
  • Zapůjčení kompenzační pomůcky dle potřeby na dobu až 30 dnů v roce (například ihned po nástupu klienta, po dobu opravy jeho pomůcky, po dobu výměny jeho pomůcky za novou atp.)

  • Standardní balíček fakultativních služeb – 110 Kč / den

Obsahuje:

  • Obsah základního balíčku fakultativních služeb
  • Zapůjčení chodítka nebo chodítka s kolečky a brzdou po dobu pobytu v zařízení
  • 1x ročně vyžádané stěhování klienta do jiného pokoje (dle možností Poskytovatele)
  • Vyžádané fotokopie, tisk na tiskárně v rozsahu až do 100 str. za měsíc
  • Prémiový balíček fakultativních služeb – 120 Kč / den

Obsahuje:

  • Obsah standardního balíčku fakultativních služeb
  • Zapůjčení mechanického invalidního vozíku po dobu pobytu v zařízení
  • 4x ročně vyžádané stěhování klienta do jiného pokoje (dle možností Poskytovatele)
  • Označení oděvů
  • Revize elektrických zařízení ve vlastnictví klientů nebo jejich rodinných příslušníků
  • Užívání vlastního počítače (spotřeba energie)
  • Pořádání oslavy pro Klienta v zařízení (zajištění prostoru + služby personálu) (rozsah 2-3 h)

Jak probíhá úhrada za služby?
Pokud má klient zřízen bankovní účet, tak lze platit převodem na účet poskytovatele vždy do 15. dne v měsíci.

Pokud klientovi chodí důchod složenkou do zařízení, je mu uschováno 15% z důchodu jako kapesné na depozitní účet. Pokud důchod nestačí na úhradu služeb zařízení, podílí se na úhradě rodina, na základě Dohody o spoluúčasti na úhradě nákladů. Rodina může doplatek zasílat na účet nebo platit hotově v recepci zařízení, vždy do 15. dne v měsíci.

Lze zařídit dosílku důchodu do domova?
Ano, nahlásíte na Vaší kmenové poště adresu našeho zařízení - Karlovarská 603, 273 02 Tuchlovice.

Jaké druhy sociální služby poskytujete?
Registrovanou službu dle zákona 108/2006 Sb. - Domov se zvláštním režimem

Kdo k Vám může nastoupit?
Senioři od věku 50 let, jejichž zdravotní a psychický stav odpovídá naší cílové skupině.

Jak získat formuláře k přijetí?
Osobně na recepci v zařízení nebo na našich stránkách - sekce Pro zájemce - Dokumenty ke stažení - Žádost o přijetí a Vyjádření lékaře.

Co s formuláři dál?
Formuláře je možné poslat poštou, předat v domově nebo poslat e-mailem na: tuchlovice.socialni@senior-home.cz

Mohu Senior Home Tuchlovice navštívit abych si jej prohlédl/a?
Návštěva a prohlídka domova je možná pouze ve dnech: pondělí, úterý a čtvrtek od 9:00 - 15:00.

Můžeme si našeho rodinného příslušníka brát třeba na Vánoce?
Ano, návštěvy našich klientů v rodině podporujeme. Je možné si seniora brát na víkendy či prázdniny. Je však nutné nás s předstihem (2-3 dny), kontaktovat, abychom mohli připravit vše potřebné včetně léků, které si vyzvednete u zdravotních sester.
Vždy ale dbáme na doporučení psychiatričky zařízení.

Můžeme rodinnému příslušníkovi do pokoje přivézt vlastní nábytek?
Nábytek pouze po dohodě se sociální pracovnicí a s vedoucí přímé péče. Samozřejmostí jsou věci blízké a milé (hodiny, váza, ubrus, dečka, obraz, polička, stojánek s fotografiemi, polštářek, lampička, hrneček, rádio, televizi apod.)

Pokud bude mít senior u sebe při nástupu větší částku peněz, vkladní knížku, šperky a pod. Co s tím?
Domov nedoporučuje mít cennosti na pokojích. Doporučujeme veškeré finanční částky a cennosti ukládat do trezoru v kanceláři provozu. Vždy je vystaven protokol o přijetí finanční částky nebo hmotné věci.

Ve vašem zařízení poskytujete stravování celodenně?
Ano, podáváme jídlo 5x denně a vaříme i dietní stravu. Jídelníček připravuje nutriční terapeut s ohledem na potřeby seniorů s různým omezením stravování. Díky vlastní kuchyni jsme schopni rychle reagovat na změny potřeb klientů v oblasti stravování.

Jak je zajištěna lékařská péče v zařízení?
Máme smluvního praktického lékaře, ke kterému registrujeme naše klienty, pokud si to klient přeje. Lékař dochází 1x týdně a nebo na zavolání. Akutní případy řešíme ZZS.
1x týdně dochází i lékař - psychiatr, který je taktéž k dispozici na telefonu. V zařízení slouží ve směnách vlastní zdravotní sestry.

 

V případě dotazů neváhejte kontaktovat sociální pracovnici: 773 833 233 nebo tuchlovice.socialni@senior-home.cz